Var finns trottoarerna?

Okej kompisar! Mycket har hänt, men tänker inte gå in på detaljer om mina känslor.. So let's look away from all sadness and focus on the good things!

Gårdagen blev mycket bättre än planerat! Var en ca 20 grader celsius ute och vi åkte till bion med Mary's foräldrar istället. Motte upp Thomas där och såg på Legion. Var lite speciell, men ångrar inte att jag såg den.
Och for att det var så himla fint väder ute så kopte vi alla fula pilotglasogon och glass/smoothie.

På eftermiddagen fick vi syn på ett hus som var till salu. Det bara skrek åt oss! Helt perfekt storlek, plats och det var så himla flott och sott. Vi gick in på gården for en tjuvkik. Ska ringa och boka tid for en visning inomhus. Aven om vi inte har råd med ett hus nu så ska vi leka proffesionella och kolla runt på dem. (Jag, Mary och forhoppningsvis med hjälp av braten Thomas).

Skolan idag, var rolig som vanligt! Fotbollsträning en halvtimma efter skolan. Sen vänta en och en halv for att gå till teaterovningen. Hungern satte in. Så vad gor man väl inte for lite Burger King?
Och hur klarar man sig utan bil i amerika? Vänner, låt mig forklara! DET AR NAST INTILL OMOJLILGT! Det finns inte en enda trotoar och de fyr-filiga motorvägarna går over precis hela staden.
Men fick med mig den ännu hungrigare Jessica P. på en 5 kilometrig promenad längst vägkanten till BK. En hamburgare har aldrig smakat så gott! Folk glodde på oss som om de aldrig sett en människa ha ben innan. Flera bilar stannade och frågade om vi behovde skjuts. Tyckte att vi var galna (och hurtiga antar jag). Som tur var fick vi skjuts tillbaka till skolan av hennes pappa.
Och teaterovningen var lite speciell. Vi skulle uttrycka vara känslor i en dans 5 låtar lång. Slutade med att alla utom jag och 2 andra tjejer grät och delade med sig utav sina problem. Jag fick dock kämpa med att hålla det inne, for som sagt, har lite problem jag med nu...
Var som en stor blot kedjereaktion. Haha
Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0